9 april

För nästan exakt ett år sedan skickade jag in en remiss om GBP op.
Väntade utan något som helst svar, det stod upp emot 24 mån på brevet jag fick tillbaks.

I början på mars 2012 Fick jag ett besked ifrån en vän att jag skulle ringa in till mottagningen på landskronas lasarett för att se ifall de kunde skicka mig vidare till Lund ( hört att där var kortare kö)
Inne på lasarettet sa de att det var bättre jag sökte Vårdgarantin som innebär att man ska få vård inom 90 dagar ..

sedan dess har allt bara rullat på.
Det tog två veckor efter det samtalet sen fick jag ett brev ifrån landskrona lasarett där de skrev att de skickat mig vidare till Lund för där var kortare kö..
det tog sedan en vecka exakt tills jag fick brevet ..

ett tjockt brev med 100 papper och minst miljoner frågor man skulel svara på ..

den 16 ska jag på mitt första möte.( gruppmötet)  och nervös är bara förnamnet på vad jag är ..

men äntligen känns det som en bra början, känns som om jag är på G till ett nytt liv ..

Nu är det inte längre talan om "om" utan nu är det "när" vi använder här hemma !
 

Jag återkommer !



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

krizzemedza i en annan form

Allt om min Gastric by pass operation

RSS 2.0